This is an example of a WordPress page, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. You can create as many pages like this one or sub-pages as you like and manage all of your content inside of WordPress.
Public relations w Polsce
Public relations oraz działania z tego zakresu są niezbędne w każdym momencie, kiedy wprowadzamy nowy produkt lub zmieniamy jego wizerunek. Cele public relations wiążą się z założeniami content marketingu.
Public relations to kształtowanie stosunków społecznych danego społecznie działającego podmiotu z jego otoczeniem. Celem jest zatem zadbanie o dobry wizerunek i akceptację działań firmy w stosunku do konkretnej osoby, grupy osób bądź firmy.
Public Relations Public Relations to świadome, zaplanowane i długotrwałe pielęgnowanie stosunków z bliższym i dalszym otoczeniem, prowadzące do pozyskania jak największej liczby klientów, zwolenników i popleczników.
Działania PR wymagają stałego kontaktu i dialogu z otoczeniem, aby kształtować jego stosunek do organizacji. Działania kształtujące wizerunek organizacji nie są celami krótkotrwałymi, najczęściej są to okresy średnie (1-3 lata) lub długie (3-5 lat) i są skoordynowane ze strategicznym planem organizacji.
W strategiach Public Relations realizuje się dwa typy programów: ogólnowizerunkowe (wieloletnie) oraz bieżące (związane z rozwiązywaniem problemów organizacji). Powinny one zawierać trzy kategorie hierarchiczne celów, a mianowicie: cele strategiczne, operacyjne i przykłady zadań w poszczególnych programach.
Stałe utrzymywanie relacji firmy z otoczeniem pomoże także w integracji z lokalną społecznością i uzyskaniu ich przychylności. Natomiast regularne kontakty z mediami to klucz do promocji firmy, np. w postaci artykułu czy wywiadu.
Marketing to pojęcie szersze niż public relations. Działania marketingowe mają na celu podniesienie sprzedaży produktu firmy i zaspokojenie realnych potrzeb konsumentów. Natomiast PR to węższa działka.
Jeśli marketing i reklama chcą zdobyć potencjalnych klientów i sprzedać im produkt, to public relations dąży bardziej do tego, by ludzie mieli dobre skojarzenia z marką. Nie z produktem, tylko z firmą, jako organizacją etyczną, życzliwą i godną zaufania.
Dobry PR jest wsparciem, a nawet elementem strategii marketingowej i w efekcie pomaga dobrze sprzedać produkt (czy produkty).
Public relations mogą być mylone z reklamą czy marketingiem, ale choć niekiedy korzystają z tych samych narzędzi czy typów przekazów, to są odrębną dziedziną, skupiającą się na kształtowaniu wizerunku marki. Dzielą się na kilka obszarów: kształtowanie wartości korporacyjnych, komunikacja korporacyjna, komunikacja wewnętrzna, brand PR, relacje medialne czy zarządzanie komunikacją kryzysową. W obszarach tych stosowane są rozmaite narzędzia. Gdy firma stosuje działania PR, zaufanie do niej rośnie, a w konsekwencji buduje ona swój korzystny wizerunek.
Od lat 90. XX wieku istnieje w Polsce duże zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się public relations oraz moda na to pojęcie, dlatego na wielu polskich wyższych uczelniach powstały wydziały kształcące takich pracowników.
W Polsce pracownicy działu PR nazywani są czasami „peerowcami”, „piarowcami” lub „pijarowcami”. Mówią tak o sobie także sami zatrudnieni w dziale PR.