Witaminy dla Seniora

Witaminy są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu każdego z nas. Jednak w podeszłym wieku ich znaczenie znacznie wzrasta. Ma to ścisły związek z faktem, iż w tym okresie życia obniża się ogólna odporność i sprawność człowieka. Ciało nie radzi sobie już tak dobrze z regeneracją w przypadku uszkodzeń, trudniej jest także ochronić się przed chorobami, a następnie zwalczyć je.

Jako, że dostarczenie odpowiedniej dawki witamin wymaga niezwykle przemyślanej diety, zaleca się uzupełnianie niedoborów poprzez zażywanie odpowiednich suplementów.

Ze względu na częstotliwość występowania chorób serca, ważne jest to, by witaminy dla osób starszych zawierały w sobie składniki wzmacniające jego pracę. Preparaty przeznaczone dla seniorów powinny być produkowane na bazie witamin z grupy B, ale powszechnie dodawane są również witamina C, A czy E. Oczywiście, witamina D również nie zaszkodzi. W kompleksowych kapsułkach o wielokierunkowym działaniu witamina D znajduje się po to, by wzmacniać kości i zęby. Poza tym, praktycznie zawsze w witaminach tych zawarte są także inne substancje, głównie ekstrakty ziołowe, ale też minerały, które dodatkowo korzystnie wpływają na stan organizmu. Są to najczęściej wyciągi z głogu, miłorzębu japońskiego, a do tego magnez, żelazo, potas.

Poza środkami wzmacniającymi serce i układ krwionośny, niezwykle istotne są również witaminy dla seniora poprawiające pracę układu nerwowego, szkieletowego, ale też witaminy wzmacniające układ odpornościowy. Dzięki temu, osoby starsze będą mniej podatne na przeziębienia, które w jesieni życia mogą być o wiele trudniejsze do przejścia niż w młodszych latach. W tym celu stosuje się, przede wszystkim, witaminę C. Natomiast w ramach wzmocnienia kości, stawów, chrząstek i więzadeł, powinno się brać wspomnianą wcześniej witaminę D. Witamina A świetnie wpływa na wzrok, a szereg witamin B wzmacnia układ nerwowy. W ochronie przed miażdżycą ważną rolę odgrywa witamina E.

Stosując witaminy dla seniorów w postaci pastylek, kapsułek, nalewek czy proszków nie powinniśmy jednak zapominać o zachowaniu zdrowego trybu życia. Nie tylko zbilansowane menu, ale również regularna aktywność fizyczna pozwolą nam znacznie dłużej zachować satysfakcjonującą nas formę, dając nie tylko lepsze zdrowie, ale także większą radość życia. Należy przy tym unikać spożywania nadmiernych ilości tłuszczu. Idealnie byłoby zrezygnować z tego zwierzęcego na rzecz zdrowszej oliwy z oliwek bądź mało jeszcze znanego w Polsce oleju arganowego.